Presserelatert PR i en ny mediehverdag
Dato: 18. februar 2013
Sted: Thon Conference Vika Atrium, Oslo
Kursleder: Anders Cappelen, presseetikkekspert, PR-rådgiver og Bruk Pressen 3.0-forfatter
Heldagsskurs om håndtering av de vanskelige sakene.
Med dette kurset lærer du:
1. Hvordan du finner, utvikler og selger inn saker til pressen
2. Hvordan du maksimerer sjansen for presseomtale når du har en positiv sak
3. Hvordan du tilpasser deg nettavis- og tabloidjournalistikken
4. Hvordan du utnytter pressens satsing på livsstils-, forbruker- og temajournalistikk
5. Hvordan du bruker sosiale medier i presserelatert PR
Sentrale temaer i kurset:
- Norsk presse i endring. Muligheter og utfordringer
- Nettavisenes vekst og tabloidjournalistikkens fremmarsj
- Slik styrker du innspill med informasjonssubsidier
- Redaksjons- og journalistvalget
- Slik pitcher du journalister. Innspills- og oppfølgingsmetoder
- PR-muligheter i temabilag, fagblad, forbrukerpresse, ukeblad, magasiner og gratisaviser
- Publisering på flere plattformer og tilpasning til flermediale journalister
- Tradisjonell presse og sosiale medier
- Slik bygger du talsperson for virksomheten
- Slik skaper du en føljetongsak
- Slik lager du mediale budskap og utvikler en budskapsbank
- Intervjuteknikk
- Medieovervåking og måling av presseomtalen
Om kurslederen
Anders Cappelen har vært journalist i Aftenposten, PR-rådgiver i Woldsdal & Partnere/JKL og PR-ansvarlig i TraceTracker. Han er siviløkonom fra NHH, og arbeider i dag som PR-rådgiver, medietrener, foredragsholder og kursleder.
Cappelen er en av Norges fremste eksperter på kilders presseetiske rettigheter, og har vunnet en rekke klagesaker i Pressens Faglige Utvalg for klienter som har vært utsatt for pressens maktmisbruk, blant andre DNB og NAV. Han er forfatter av boken Bruk Pressen 3.0. Komplett guide i presserelatert PR.
”UNIK KOMPETANSE”
”Anders Cappelen har over mange år skaffet seg en unik kompetanse i hvordan pressen kan brukes som kommunikasjonskanal. Hans kurs og foredrag om identifikasjon, utvikling og innsalg av saker er en glimrende investering for alle PR-arbeidere.”
Bjørn Richard Johansen, gründer og PR-rådgiver i First House, tidligere global kommunikasjonsdirektør i Glitnir og viseadm. direktør i Burson-Marsteller
”GULL VERDT”
”Anders Cappelen er meget kunnskapsrik, profesjonell og pedagogisk, og hans foredrag, kurs og lærebøker er gull verdt for alle som jobber med kommunikasjon.”
Solfrid Flateby, kommunikasjonsdirektør i Reitangruppen
”LEVERER VIRKELIG VERDI”
”Anders er en engasjert og engasjerende foredragsholder. Han har faglig tynge og leverer virkelig verdi. Å lytte til Anders har gitt meg større faglig innsikt og forståelse, og har hatt direkte betydning for mitt daglige virke.”
Kristian Hvilen, informasjonssjef i Kraft Foods
Kursavgift
Kr. 4 995,- per person (mva-fritt). Inkludert i prisen er servering i pauser og lunsj, alt kursmateriell og CV-relevant kursbevis. Som kursdeltager får du GRATIS bøkene Bruk Pressen 3.0. Komplett guide i presserelatert PR, Mini-Bruk Pressen. Sjekklister for ledere og talspersoner, og Mediekuppet. Total bokhandelpris for disse bøkene er kr. 1 585,-.
Kurssted
Thon Conference Vika Atrium, Munkedamsveien 46, 0250 Oslo
Tlf.: 22 83 33 00, www.thonhotels.no/vikaatrium
Påmeldingsregler
Du melder deg på ved å bruke skjemaet nedenfor. Eventuell avmelding må skje skriftlig. Ved avmelding 14 – 60 dager før kursdagen blir du belastet med 20 % av kursavgiften. Ved avmelding senere enn 14 dager før kursdagen belastes 50 % av kursavgiften. Ved avmelding senere enn syv dager før kursdag belastes full kursavgift. Betalt plass på kurset kan fritt benyttes av andre.
Ta gjerne kontakt med Anders Cappelen på mob. 900 21 600 hvis du har spørsmål om kurset.
[gravityform id=1 title=false description=false ajax=true]